سوغات کیش و رزرو تور های شگفت انگیز در های تور
نوشته شده توسط : gheirati

سفر به کیش در فصل پاییز و زمستان بسیار زیبا و خوش آب و هوا می باشد. چرا که دیگر خبری از گرمای هوا نیست و لازم نیست رطوبت زیادی را در هنگام گشت و گذار تحمل کنید و یا دیگر از تفریح کردن کلافه شوید. اما گاهی در هنگام سفر به هر منطقه نمی دانیم چه سوغاتی متعلق به آن شهر است تا برای یادگاری بخریم. پس این پست را از مجله خبری گردشگری های تور از دست ندهید و با ما همراه باشید تا از سوغات کیش با خبر شوید.

سوغات های دریایی یار جدا نشدنی شهر های جنوب

این موضوع ثابت شده است که شهر های هم جوار با دریا ؛سوغات های دریایی هم دارند . کیش هم از این قاعده مستثنا نیست.  از سوغات های جزیره کیش ماهی ؛ لابستر، میگو می باشد. در خلیج فارس 10 نوع میگو صید می شود که می توانید آنها را بچشید. حتی لابستر را هم می توانید در کیش پیدا کنید و خودتان ر به یک وعده غذای دریایی دعوت کنید.

سوغات کیش و رزرو تور

پر طرفدار ترین سوغات کیش

پوشاک جز سوغات هر شهری می تواند محسوب شود. اما خرید پوشاک در کیش به دلیل منطقه آزاد قیمت بسیار خوبی دارد و افراد زیادی پوشاک را برای سوغات کیش انتخاب می کنند. حتی افرادی از کیش پوشاک را تهیه می کنند و به بقیه شهر ها می فرستند و کسب در آمد می کنند. شما در کیش مراکز خرید را به راحتی می توانید پیدا کنید حتی اگر به سراغ رزرو تور کیش رفته باشید حتما به سراغ مراکز خرید خوب این منطقه خوهید رفت.

پوشاک سوغات کیش

هنر سوغات کیش

هر شهر برای خود دارای صنایع دستی می باشد و کیش هم مانند دیگر شهر ها هنر های دستی زیادی دارد و افراد زیادی طرفدار هنر های جنوبی هستند. مرجان های تزئینی ،گوش ماهی، گلیم سوزنی، حصیر، کوزه های سفالی، پارچه های گلابتون و پولک از صنایع دستی جزیره زیبا کیش به حساب می آید.

صنایع دستی و سوغات کیش با های تور

حنا و اصالت کیش

یکی از رسوم جنوبی ها و افراد بومی کیش مراسم حنابندان است که برای نو عروس ها برگزار می کنند. این رسم زیبا آن قدر طرفدار دارد که شما در هنگام تفریح در کنار ساحل می توانید زنان هنرمند را ببینید که بدون شابلون؛ روی دست توریستان در حال نقش و نگار انداختن هستند. البته که خودتان هم می توانید روی دستتان طراحی کنید پس حنا می تواند سوغاتی جالب و جذاب کیش به حساب بیاید.

حنا در سوغات کیش

ادویه یار گرم غذا های طبع سرد

حتما این ضرب المثل را شنیده اید که می گویند هر کار خدا حکمتی دارد و قطعا شکی نیست. غذا های دریایی به دلیل طبع سرد خود و نهی پزشکان و دین از خوردن آن ها، با ادویه های گرم جنوبی طبخ می شوند و طعم ماهی را چند برابر می کنند به همین دلیل ادویه از سوغات کیش به حساب می آید استفاده از دویه هایی مانند ریشه جوز، بادین رومی، فلفل سیاه، تخم گشنیز، دارچین و زنجبیل، زیره و آویشن از بسیار در کیش و شهر های جنوبی مرسوم است.

ادویه سوغات کیش

خرما اصلی ترین سوغات کیش

همه ما می دانیم خرما از سوغات جنوب ایران می باشد و جنوب می تواند مصرف سالانه ایران را برطرف کند. اما خرید کردن از این منطقه و چشیدن خرما تازه در جنوب می تواند لذتی ماندگار به شما بدهد. شما با گشت زدن در بازار ها با انواع خرما مانند خرما رطب، خرما خشک، خرما خارک مواجه شوید. همچنین فراورده های دست ساز از خرما نیز بسیار محبوب و پر فروش می باشد مانند چیپس خرما، شیره خرما، سس خرما، عسل خرما و....

خرما از سوغات کیش

شکلات و قهوه در جزیره زیبا کیش

شکلات و قهوه دو تا از خوشمزه های جزیره کیش هستند. شما می توانید در این جزیره این دو محصول رو با برند های مختلف با قیمت مناسب بخریدچرا که کیش جز منطقه آزاد می باشد و به عنوان سوغات به شهر خود ببرید.

سوغات کیش شکلات و قهوه

در آخر .....

اگر تصمیم گرفتید به کیش سفر کنید و پاییز 1400 را به زیبایی به پایان برسانید می توانید برای رزرو تور کیش به سایت های تور مراجعه کنید و تور کیش را با تخفیفات ویژه رزرو کنید. تیم های تور در تمامی ساعات شبانه روز آماده پاسخگویی به شما عزیزان هستند.





:: بازدید از این مطلب : 25
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 22 آبان 1400 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: